خاطرات يک هکر ۲۰ ساله در برنامه ماه عسل
نوشته شده توسط : محسن

خاطرات يک هکر ۲۰ ساله در برنامه ماه عسل

چهاردهمین قاب ماه عسل تصویر اتفاقی بود که در تلویزیون ایران برای اولین بار مطرح میشد و این برنامه میزبان یک “هکر” جوان بود که به خاطر جرائم مجازی اش محکوم به هشت سال حبس است.

میهن

احسان علیخانی در ابتدای برنامه این طور عنوان کرد: قصه امروز را تا به حال درباره‌اش در تلویزیون صحبت نشده است؛ از شایان ۲۰ ساله دعوت می‌کنم تا جزئیات قصه را برای شما بگوید و از عوامل پشت‌صحنه خواست که به خاطر شجاعت او برای آمدن به برنامه تشویقش کنند.

شایان درباره خودش گفت: بیشتر دغدغه من اینترنت بود و تحقق رویاهای خودم را در کامپیوتر و اینترنت می‌دیدم و خانواده بیشتر به خاطر این موضوع فکر می‌کردند، من مواد مصرف میکنم. چون ۲۴ ساعت در یک اتاق دربسته بودم و پای کامپیوتر.

آن طور که شایان توضیح داد دیپلم‌اش را نگرفته و دلیلش را هم این دانست که بیشتر درگیر برنامه های اینترنتی بود و اعلام کرد: چیزی که من می خواستم در مدرسه نبود، در اینترنت بود، دوست داشتم برنامه نویسی کنم، سایت طراحی کنم و…

شایان در جمله‌ای جالب درباره اشتباهاتی که کرده گفت: نیوتون زیر درخت خوابید و با کنجکاوی برای افتادن یک سیب، جهان را تغییر داد و بعضی ها به خاطر کنجکاوی مواد مصرف می‌کنند. من هم تنها در ابتدای کار کنجکاوی داشتم و اشتباهاتم از همین کنجکاوی ها آغاز شد.

خاطرات این هکر در روایت خطاهایی که انجام داده آنقدر جالب و عجیب بود که علیخانی ترجیح داد بیشتر از آنکه سوال بپرسد حرفها و ماجراهای او را بشنود. شایان با بیان خاطره ای گفت: در ابتدا ایمیل یک نفری که را رابطه خوبی با او نداشتم را هک کردم. مردم کمتر در کارهای اینترنتی آگاهی دارند، من از ضعف آنها استفاده کردم و با ساخت صفحه جعلی بانک، به راحتی شماره کارت های آنها را بر میداشتم. یک بار دیدم پسری همسن و سال خودم، یک میلیارد پول داشت. حسادت باعث شد که حسابش را هک کنم. با خودم فکر می کردم خوش به حالش! او که یکدفعه ۴ میلیون از حسابش کم می شود چه چیزی می‌خرد؟

علیخانی پرسید: وقتی پول برمی‌داشتی اسمش را چه می‌گذاشتی؟ سرقت مجازی؟ و شایان در پاسخ به او گفت: یک مبلغ خیلی کوچک نسبت به موجودی او بردارم و بعد با خودم می‌گفتم بعدها به او پس می‌دهم.

علیخانی با طرح سوال دیگری پرسید که از حساب چه کسانی پول برمی‌داشتی که شایان پاسخ جالبی داد و گفت: کسانی که خیلی پولدار بودند، قطعاً وقتی در مازراتی باز است و در ماشین هم پراید هم باز است که من نمی‌روم پراید را بدزدم.

تهیه‌کننده و مجری «ماه عسل» از اولین باری که از حساب فردی پول برداشت کرد، پرسید و شایان گفت: قرار بود از یک حسابی پولی بردارم اما اینترنتم قطع شد و متوجه شدم مودم سوخته است. این شد که برای اولین بار به خاطر خرید مودم، حدود ۱۷۰ هزار تومن از یکی از حساب‌ها برداشتم .

پس از آن اولین کسی که شایان از حساب او برداشت کرد به صحنه ماه عسل دعوت شد. ابراهیم‌زاده، معلمی بود که عنوان کرد به خاطر سادگی و بی‌تجربگی این پسر او را می‌بخشد و به علیخانی توضیح می‌دهد که چرا شایان را بخشیده و از شکایتش گذشته است.

شایان در ادامه عنوان کرد: بدترین دوران زندگی من زمانی بود که فهمیدم از من بهتر و واردتر به امور کامپیوتر و اینترنت، در اداره آگاهی است و من دستگیر شدم. بعد از آن، تمام شهرهای ایران را گشتم تا بتوانم رضایت شاکیان خود را دریافت کنم الان با وثیقه بیرون هستم و هشت سال زندان در انتظارم است.

احسان علیخانی در پایان برنامه گفت: آدمهای این شکلی استعداد و نبوغ دارند و کاش می‌شد یک جور دیگری از آنها استفاده می‌شد، کاش در آموزش و پرورش استعداد و توانایی‌های این جور افراد کشف بشود تا به راه‌های خلاف کشیده نشوند. شایان در ۱۵ سالگی این کار را کرده و الان پشیمان است ، امیدوارم با او راه بیایند. از پلیس فتا هم ممنونیم که حواسشان به همه چیز هست.
منبع:خبرگزاری فارس

گرام





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: